Dit is de vakantieplanning 2020 2021 Alle evenementen zijn opgenomen in de online agenda De jaarplanning voor op de ijskast vindt u hier Tip: u kunt zich ook abonneren op onze digitale agenda

Verkeersexamen Groep 7

donderdag 31 mei 2018/Categorieën: Verslag

Een verslag door Pien

Het begon allemaal al in groep 6: verkeersles. Elke keer als je de oefeningen goed had gemaakt, kreeg je een sticker. Iedereen zijn doel was het hele rijtje vol krijgen. Toen deden we de oefeningen wel op de computer. Innmiddels zitten we al een tijdje in groep 7 en we kregen nu een boekje met opdrachten voor verkeer. Een keer per week deden we een les. Twaalf lessen later waren we klaar voor het theoretisch verkeersexamen.Dit moest je halen, anders mocht je niet meedoen met het praktisch verkeersexamen. Gelukkig had iedereen dit gehaald.

Weer twee weken later, op 23 april, gingen we in kleine groepjes naar het Bezuidenhout voor het praktijkexamen. Iedereen zijn fiets werd gekeurd voor het examen. Mijn fiets was helaas niet goed gekeurd, maar gelukkig kon ik op de fiets van iemand anders alsnog examen doen. Eerst moest je een klein oefenparcours rijden en daarna begon het echte examen. Op bijna elke hoek stond een persoon met een hesje om je te controleren. Ikzelf ging altijd extra mijn best doen als ik zo'n persoon tegenkwam. Toen het was afgelopen reden we weer rustig terug naar school.

Twee dagen later kregen we de uitslag al en vertelde de meester dat we allemaal geslaag waren... of niet. Hij zei het vol spanning, maar gelukkig was iedereen geslaagd!

Pien