Toneelvoorstelling bovenbouw

woensdag 27 april 2016/Categorieën: Verslag

Afgelopen vrijdag woonden de groepen 7 en 8 een toneelvoorstelling van theatergroep Briza bij. Thema van het stuk was de tweede wereldoorlog. Pepijn doet  verslag:

Muziektheater Briza vertelt door middel van muziek, filmpjes en liedjes over de ervaringen van hun familieleden in de Tweede Wereldoorlog. Dit is zowel vanuit Joods perspectief, als vanuit een doorsnee Hollands gezin. En ook de ervaringen van een Koreaans gezin onder het bewind van de Japanners komt aan bod.

De kinderen vonden het interessant en het werd mooi verteld. Soms werd er wat lang gezongen. Op de vraag wat ze hier van geleerd hebben, antwoordden ze dat ze niet wisten dat 70.000 Marokkanen hebben meegevochten met de geallieerden om Europa te bevrijden.