Tevreden leerlingen

vrijdag 24 maart 2017/Categorieën: Nieuws

Vorig jaar namen wij voor het eerst een leerlingtevredenheidsonderzoek af bij alle leerlingen van de bovenbouw (groep 6 t/m 8). Afgelopen week deden we dit voor de tweede keer en wat blijkt; de kinderen geven gemiddeld exact hetzelfde rapportcijfer, een 8,2

De sociale veiligheidsbeleving scoort wederom een 8,6. De mate waarin de kinderen het naar de zin hebben, haalt ook een 8,6. Het is goed te zien dat de gezamenlijke betrokkenheid bij dit belangrijke onderwerp en de inzet van team, ouders en leerlingen leidt tot dit mooie cijfer.

Het is voor ons een positieve stimulans om met frisse energie ons onderwijs goed vorm te blijven geven. En het steunt ons in de gedachte dat veiligheid een eerste vereiste is om tot leren te komen. Wij beseffen dat het in alle gevallen om gemiddelden gaat en zijn als altijd alert op verbeterpunten. Meer informatie over ons sociaal emotioneel beleid vindt u o.a. hier.

De resultaten van de leerlingenquête worden gepubliceerd op de website van Scholen op de kaart .