Terug naar het beginscherm            
  • Leerlingen
  • Gebouw in de zon
  • BKB
  • Leerlingen
  • banner Ballonnen
  • groepje
  • banner Vlag
  • gebouw

Telefoon  : 070-3242630
administratie@schoolverenigingwolters.nl
Bezoekadres:
Utenbroekestraat 2
2597 PH  ’s-Gravenhage

Aanmelden

Dank voor uw interesse in de school. 

KLIK HIER voor aanmelden Groep 1

KLIK HIER voor aanmelden Groep 2 t/m 8

Dit is de vakantieplanning 2020 2021 Alle evenementen zijn opgenomen in de online agenda De jaarplanning voor op de ijskast vindt u hier Tip: u kunt zich ook abonneren op onze digitale agenda

Onderwijs op niveau sinds 1878
Welkom op de website van Schoolvereniging Wolters. Wolters is een neutraal bijzondere basisschool gelegen in de wijk Benoordenhout in 's-Gravenhage.

De school telt 16 groepen (8 leerjaren) met in totaal ongeveer 450 leerlingen. Wolters staat voor Veiligheid, Plezier, Kwaliteit en Groei.
Zo bieden wij onderwijs op niveau en dat doen we al sinds 1878.

 
Studiedag

Studiedag

maandag 5 februari 2018/Categorieën: Nieuws

Op 2 februari was de school gesloten in verband met de tweede studiedag dit schooljaar. De kinderen hadden een extra dagje vrij. Wat doen de medewerkers op zo'n dag?

Tijdens de studiedagen is er ruimte voor de professionalisering van het team. Dat kan door externe specialisten in te huren of door gebruik te maken van de eigen expertise. Dit keer was het programma zo vol dat een extra studiemiddag is ingelast op een woensdagmiddag in maart. Dan zal Marcel Schmeier het team bijscholen over directe instructie en effectief rekenonderwijs.

Ook gebruiken wij de lesvrije uren op een studiedag om ons onderwijsprogramma goed onder de loep te nemen. Welke ontwikkelingen zien wij en hoe gaan wij daar op Wolters mee om?

Zo duiken wij dit schooljaar in wetenschap en technologie-onderwijs (W&T). Met elkaar hebben wij vastgesteld dat we al veel doen dat onder W&T kan vallen. Ook hebben we kennis gemaakt met nieuwe ideeën en lesvormen.

Op deze studiedag zijn we in gesprek gegaan over de eigen visie van de teamleden op W&T en of deze vertegenwoordigd is binnen de bestaande visie van de school. Dit heeft ons - en met name Yvonne van der Marck, leerkracht groep 3 - veel inzicht geboden in de mogelijkheden op Wolters voor W&T-onderwijs. Yvonne hoopt eind dit schooljaar haar master Leren en Innoveren af te ronden met een uitgebreid advies aan de directie betreffende de inbedding van W&T op Wolters. 

Ook creëren we op de eerste twee studiedagen ruimte voor leerkrachten om hun 'papierwerk' op orde te maken. Enkele jaren geleden hebben wij met elkaar besloten dat ieder kind onze aandacht verdient en dat wij voor ieder kind willen vastleggen hoe wij die aandacht in elk geval willen bieden. Dat is een ambitieus plan dat veel tijd vraagt en die bieden we o.a. op deze studiedagen. Ook krijgt elke leerkracht een analysemoment tijdens lesdagen, zodat hij/zij in de gelegenheid is kindgesprekken te voeren ten behoeve van de analyse.  Is dat papierwerk allemaal wel nodig? Ja, wij willen het zo. Het levert namelijk veel op. Leerkrachten duiken echt in ieder kind en hebben zo de hele groep goed in kaart. Een maatwerkplan biedt bovendien een mooie onderlegger voor oudergesprekken.