Statushouders Benoordenhout

donderdag 23 juni 2016/Categorieën: Nieuws

Onlangs was er omgevingsoverleg van de gemeente en andere partijen omtrent de statushouders /huisvesting. In afwachting van verdere informatieverspreiding door de gemeente informeren wij u alvast over de belangrijkste zaken die besproken zijn:
In augustus en september wordt de zijvleugel van het AC verbouwd. Begin oktober komt een groep van 30 personen (statushouders) in de zijvleugel te wonen. Twee maanden voor hun intrek wordt formeel bekend gemaakt om welke samenstelling het gaat. Vluchtelingenwerk neemt de centrale coördinatie op zich en zal een activiteiten programma uitwerken. Daarnaast wil Vluchtelingenwerk graag samenwerken met andere partijen, zoals buurt platforms. Aan de Scheveningseweg 90-92 zijn inmiddels 90 statushouders gehuisvest, veelal gezinnen. Deze locatie heeft een huismeester en VW als centrale coördinator. Die opzet wil men ook voor het AC garanderen.