Dit is de vakantieplanning 2020 2021 Alle evenementen zijn opgenomen in de online agenda De jaarplanning voor op de ijskast vindt u hier Tip: u kunt zich ook abonneren op onze digitale agenda

Overhandiging cheque voedselbank

donderdag 6 juli 2017/Categorieën: Verslag

Het gewonnen bedrag dat  IMP BV en DQ&A Media Group beschikbaar stelden en dat in de Bizworld-week door twee groepjes leerlingen gewonnen werd, is geschonken aan de voedselbank.

De symbolische cheque is vandaag overhandigd door deze twee toppers (zie foto).

Chris legt uit waarom de voedselbank:

"De groepjes uit de beide groepen acht hebben gekozen voor de voedselbank. We hebben gediscussieerd over een aantal goede doelen, maar uiteindelijk is er uit gebleken dat de voedselbank het belangrijkst voor ons was. De voedselbank heeft veel hulp nodig omdat ze mensen in Nederland proberen te helpen door eten wat ze krijgen te geven aan gezinnen die het hard nodig hebben. De prijs die we kregen omdat we gewonnen hadden waren twee cheques va €250,-. Wij hebben die gegeven aan de voedselbank en ze zijn ons er dankbaar voor. In Den Haag hebben we het meestal goed, maar heel veel mensen staan er niet bij stil dat zelfs mensen in Nederland het niet altijd even goed hebben. Dus dit is de reden waarom wij de voedselbank gekozen hebben."

En zo is het.
Het is goed om te zien dat uit de Bizworld-week niet alleen een schat aan kennis is meegenomen over goed ondernemerschap, maar dat ook de boodschap dat we allemaal verantwoordelijkheid hebben voor milieu en maatschappij, echt is overgekomen.

Juf Angelique heeft dit project begeleid en heeft zo het beste uit de kinderen naar boven gehaald. Dank daarvoor.