Oud-directeur Peter le Noble overleden

maandag 5 februari 2018/Categorieën: Nieuws

Op 4 februari bereikte ons het droevige bericht dat Peter le Noble is overleden. Peter le Noble was van 1975 t/m 1980 directeur van Schoolvereniging Wolters.

Toen Peter begon telde de school nog maar 120 leerlingen, na twee jaar waren dat er al 250. Peter  zorgde voor een bijzondere, plezierige en dynamische sfeer op school. Hij haalde in die tijd zijn latere opvolger Frank van der Schoot ook naar Wolters.
De school onderscheidde zich onder zijn aanvoering door de kwaliteit van het onderwijs. Er werd weer goed en met groot enthousiasme les gegeven. Hij werd het gezicht van de school met verrassende initiatieven. De betrokkenheid van het bestuur, ouders en leerkrachten werd onder zijn leiding enorm groot.
Peter kreeg in 1980 een aanbod van Shell dat hij niet kon weigeren. Hij vond het heel erg de school te verlaten omdat hij nergens zo leuk gewerkt had als bij Wolters. Peter bleef altijd betrokken bij Wolters en heeft na zijn pensionering nog een tijdje les gegeven.
Hij blijft in onze herinnering als een betrokken directeur met een groot hart voor Wolters.