Dit is de vakantieplanning 2020 2021 Alle evenementen zijn opgenomen in de online agenda De jaarplanning voor op de ijskast vindt u hier Tip: u kunt zich ook abonneren op onze digitale agenda

Op schoolreis naar Blijdorp

maandag 4 juni 2018/Categorieën: Verslag

Op 22 mei gingen we met de hele school (behalve groep 8)  op schoolreis. Lili maakte een verslag van haar schoolreisje naar Blijdorp:

Als eerste gingen we verzamelen op het schoolplein, bij je eigen groep. Als je groep helemaal compleet was kon je bij je groepje gaan staan. Als dat groepje dan weer helemaal compleet was kon je naar de bus. Ik zat in bus 2. Met Ella, Annabel, Nout.Me, Nout.Mo, Morris, Hélen (de moeder van Morris, onze begeleider.) Na o.g.v. 20 min. rijden waren we in Blijdorp.

We konden gewoon zo naar binnen lopen en gaan. We wilden eigenlijk als eerst naar de olifanten maar dat pakte wat anders uit! Toen kwamen we als eerst aan bij de ijsberen. Dat was wel grappig want we keken dus dat filmpje over die ijsbeer die die ruit met een steen brak en we vonden die mannen wel grappig, want zij schrokken helemaal. En toen gaven we de moed niet op; we zochten weer naar de olifant maar weer ging dat niet zo goed. Dus we kwamen bij de tapir, volgens mij. Maar we konden dat beest niet vinden omdat hij grijs was en hij lag op de grond. Maar toen zei Morris ik zie hem, hij lijkt op Henk de Steen. Dat was heel grappig. Toen kwamen we in de binnen ’verblijven’. Maar daar  ging dat hok van de Tapir door!?  Verder konden we daar niet zo heel veel zien, want de dieren zaten verscholen. Toen gingen we weer naar buiten en gingen even naar de verzamelplek. Toen gingen we weer verder en zagen eindelijk de olifanten; ze waren echt héél schattig. Toen gingen we volgens mij naar de buffels. Die waren zo groot! Na de buffels gingen we naar de struisvogels; zij zaten heel de tijd met hun hoofd in het zand. Toen gingen we lunchen. En we gingen soort van reclame maken voor Lipton Ice Tea* écht heel grappig. We kregen ook vaak de slappe lach. Maar toen gingen we op zoveel mogelijk plekken met zijn allen een foto maken. Toen gingen we ook nog in het treintje dat was ook hilarisch.
En we zagen nog een heleboel andere dieren maar ik weet niet meer welke.  Toen gingen we weer terug in de bus. Toen moesten we weer zo’n 20 min. terug rijden en toen was de schooldag afgelopen. Het was echt SUPER  leuk!!!!!

*Dit verslag is niet gesponsord