Ontruimingsoefening

donderdag 26 november 2015/Categorieën: Informatie

Vandaag hebben wij een ontruimingsoefening gehouden. Dat doen we regelmatig. Dit keer was de oefening aangekondigd. De ontruiming verliep vlot. Het gebouw was snel leeg.

De leerkrachten begeleiden hun groep daarna naar de afgesproken opstelplek. Dan volgt per groep een telling en als die klopt, wordt het sein "vrij" gegeven. Dit was na 3.50 minuten het geval. Sommige kinderen zijn best onder de indruk van het enorme kabaal en het 'plotselinge' handelen. In de groepen wordt ook daarom altijd even nabesproken wat goed ging en wat beter kan. De meeste kinderen zijn vooral blij met de spontane werkonderbreking!

Wij informeren ouders altijd als de oefening geweest is zodat er thuis over nagepraat kan worden.