FC Wolters

donderdag 20 april 2017/Categorieën: Verslag

Ouderbetrokkenheid komt in vele vormen. Zo zijn er leesvaders, luizenmoeders, bestuursleden, rij-ouders, en zelfs ouders die een week lang komen lesgeven om de kinderen iets te leren over het ondernemerschap. Maar wist u dat een stel vaders zich verenigd heeft om zich met hart en ziel toe te wijden aan het netwerken, de PR en het uitdragen van het o zo belangrijke Wolters-wij-gevoel?  Graag presenteren wij FC Wolters aan u. Dat is een goed stel hoor!

Papa's Lex Peeters en Stan Adam vertellen:

"Sinds 2 jaar heeft Wolters een professioneel vrijdagavond-vader-voetbalteam actief op de vrijdagavond competitie van HVV.:"

FC Wolters is opgericht door een paar vaders die het niet konden aanzien dat de Paschalisschool een paar jaar geleden er met de cup vandoor ging. Dat kunnen wij natuurlijk beter. Een shirt werd ontworpen, sponsors werden aangezocht en FC Wolters was geboren.

Het Vrijdagavond Voetbal (VAV) is een bedrijvencompetitie (met oa Shell, SES, I&M) waar ook andere verbanden (oud HVV 1, scholen en kroegen) aan mee doen. Er wordt gemiddeld 2 keer per maand (met uitzondering van de koude maanden) op vrijdagavond tussen 20.00 en 21.00 uur gespeeld in 7 tegen 7 teams op een half voetbalveld.

In principe kan FC Wolters twee typen teams opstellen; een Eredivisie waardig team en een team bestaande uit hele enthousiaste (hockey-) vaders. Het tweede type team is het meest betrouwbaar en wordt het vaakst opgesteld. Daardoor zijn de resultaten tot op heden (in de eerste 2 helften) nogal wisselend. Het moet echter gezegd worden dat wij nu al 2 jaar ongeslagen winnaar zijn van de belangrijkste derde helft.
Op bijgevoegde foto`s ziet u een (kleine) selectie van het 30 koppen tellende FC Wolters.
Wanneer u enthousiast geworden bent om ook eens uw voetbalkunsten te gaan vertonen, dan kunt u contact opnemen met FC Wolters, per e-mail (lexpeeters@hotmail.com).

Medio september beginnen we weer aan een nieuw seizoen."