Terug naar het beginscherm            
  • Leerlingen
  • Gebouw in de zon
  • BKB
  • Leerlingen
  • banner Ballonnen
  • groepje
  • banner Vlag
  • gebouw

Telefoon  : 070-3242630
administratie@schoolverenigingwolters.nl
Bezoekadres:
Utenbroekestraat 2
2597 PH  ’s-Gravenhage

Aanmelden

Dank voor uw interesse in de school. 

KLIK HIER voor aanmelden Groep 1

KLIK HIER voor aanmelden Groep 2 t/m 8

Dit is de vakantieplanning 2019 2020 Alle evenementen zijn opgenomen in de online agenda De jaarplanning voor op de ijskast vindt u hier Tip: u kunt zich ook abonneren op onze digitale agenda

Onderwijs op niveau sinds 1878
Welkom op de website van Schoolvereniging Wolters. Wolters is een neutraal bijzondere basisschool gelegen in de wijk Benoordenhout in 's-Gravenhage.

De school telt 16 groepen (8 leerjaren) met in totaal ongeveer 450 leerlingen. Wolters staat voor Veiligheid, Plezier, Kwaliteit en Groei.
Zo bieden wij onderwijs op niveau en dat doen we al sinds 1878.

 

Expeditie Micro:bit. Een wat?

maandag 19 juni 2017/Categorieën: Verslag

Twee weken geleden verschenen twee dozen in het lokaal van groep 7B. De nieuwsgierigheid was direct geprikkeld. Wat zat er toch in deze dozen? 

Na een week waren de dozen open en zagen we in één van de dozen allerlei kleine groene doosjes en in de andere kleine lampjes en verschillende kabeltjes verpakt in heel veel piepschuim. Wat was dit, en wat kunnen we ermee? Afgelopen woensdag was het dan zover. De leerlingen kregen allemaal een groen doosje, met daarin een chip met knopjes en bijgeleverde USB-kabel. Met dit doosje in de ene hand en een kleine handleiding in de andere zijn we woensdagochtend, en donderdag- en vrijdagmiddag het computerlokaal ingedoken om met deze ‘digiklooikoffer’ aan de slag te gaan met een cursus programmeren met behulp van een micro:bit, een chip met lampjes en knopjes die via een zelfgeschreven script opdrachten kan uitvoeren. 

Wat woensdag begon met opdrachten als ‘na druk op A, toon: ‘Ik ben de beste!’, ging via ‘Als micro:bit draait naar rechts, dan zingt hij happy birthday’ eindigde in ‘Als micro:bit in vrije val raakt gaat lampje 1 drie seconden aan waarna lampje 2 vijf seconden knippert’. 

Volledig zelfbedachte ideeën werden in codetaal omgezet en op de micro:bit gedownload. De directe feedback van de chip zette aan tot verwondering en nadenken; waarom gaat dat lampje nou (niet) aan?! Scripts werden gecheckt en aangepast tot het gewenste resultaat was bereikt. 

Leerlingen en leerkracht hebben tijdens deze expeditie gelachen, genoten en vooral geleerd. Anders geleerd dan “weer met een boek en schrift”.  

Op onze Facebookpagina is een filmpje geplaatst van de programmeurs in de dop.