Eindtoets 2017

woensdag 10 mei 2017/Categorieën: Nieuws

De resultaten van de Eindtoets zijn binnen. Morgen ontvangen de ouders en kinderen de uitslag. Het gemiddelde is 544. Voor het eerst scoorden de meisjes op Wolters gemiddeld iets hoger dan de jongens; landelijk is dit al jaren een trend. Een aantal kinderen maakte de toets boven het niveau van het schooladvies. In dat geval stellen wij het advies naar boven bij. In deze toelichting onderbouwen wij die keuze.

Alle kinderen hebben hard hun best gedaan voor de toets. Wij kijken trots en tevreden naar de resultaten in de wetenschap dat het ons wel iets vertelt over het huidige taal- en rekenniveau, maar dat het nooit het hele kind in ontwikkeling recht kan doen.