Creatief met vervoer en techniek

maandag 20 februari 2017/Categorieën: Verslag

In 1878 richtte de heer Bouscholte deze school op. Wij eren hem door in ieder leerjaar een zogenoemde Bouscholteweek te plannen. In deze week staat het lesprogramma even stil en wordt ingezoomd op één onderwerp.

De doelstelling van deze themaweek is breed. Het samenwerken, informatieverwerving, ICT-vaardigheden ontwikkelen en presenteren zijn daar deel van. In leerjaar 8 worden jaarlijks, na de presentaties van de themaweek,  de Bouscholteprijzen uitgereikt aan leerlingen die een uitmuntende presentatie hielden, of een sterk schriftelijk stuk inleverden of die als groep het beste samenwerkten. Dat doet het Bouscholte-comité dat geheel uit ouders bestaat.

In leerjaar 4 was het onderwerp dit jaar Vervoer. Op allerlei manieren werd Vervoer onderzocht. De leerlingen maakten samen met de vakdocenten Beeldende vorming dit supergave filmpje over vervoer.

Alle kinderen ontwierpen en maakten een vervoersmiddel, daarna mochten zij samenwerkend een scenario verwerken in een filmpje dat met de stop-motion techniek werd gemaakt. Het proces was superleuk en het resultaat doet daar niet voor onder!