AED met buitenkast op Wolters

dinsdag 4 september 2018/Categorieën: Nieuws

Een hartstilstand komt altijd onverwacht. Daarom is het belangrijk om altijd een AED in de buurt te hebben.

Dankzij een project van de Hartstichting en Fonds 1818 kon Schoolvereniging Wolters een AED met buitenkast aanschaffen. De AED is nu 24 uur per dag beschikbaar voor de omgeving en kan zo levens redden in de buurt.
De AED wordt aangemeld bij het oproepsysteem voor reanimatie. Bij een hartstilstand in de omgeving wordt de AED namelijk gebruikt door burgerhulpverleners uit de buurt. Zij krijgen een oproep en zijn vaak als eerste bij het slachtoffer. Doordat zij deze AED snel ter plaatse kunnen brengen, heeft het slachtoffer voortaan een grotere overlevingskans.
Dit oproepsysteem is landelijk actief en AED’s die bij dit oproepsysteem staan aangemeld, maken daadwerkelijk het verschil.
Kun je zelf reanimeren? Dan kun je je als burgerhulpverlener bij dit systeem aanmelden via www.hartstichting.nl/reanimatie