Leerlingen  >  Thuiswerk  >  Voor ouders

Thuiswerkpagina voor ouders
Wij werken hard om de continuïteit voor het onderwijs te waarborgen. Via deze pagina proberen we u zo volledig mogelijk te informeren over het thuisonderwijs van uw kind. We zullen 'on the go' ervaren wat werkt en zo onze aanpak continu verfijnen. Check daarom deze pagina regelmatig voor updates aangaande het thuiswerken en de begeleiding van uw kind.

Weektaak
Onze leerkrachten zullen elke week een programma klaarzetten voor de kinderen, waarin per dag is aangegeven welke lesstof de kinderen kunnen maken.

Klik op het leerjaar om naar de weektaak te gaan:

Weektaak groep 1           Weektaak groep 5
Weektaak groep 2           Weektaak groep 6
Weektaak groep 3           Weektaak groep 7
Weektaak groep 4           Weektaak groep 8

Feedback op de gemaakte lessen / bereikbaarheid leerkrachten
De leerkrachten zijn dagelijks beschikbaar voor de leerlingen.  Heen-en-weer-contact wordt vooralsnog ingericht via de mail (zie weektaakpagina's). Verwacht je antwoord tussen 10.00 en 14.00 uurDe leerkrachten bekijken dagelijks de resultaten online en zullen de kinderen zo goed mogelijk individueel van feedback te voorzien.  Als sluiting langer duurt, zullen we gebruik gaan maken van chatsoftware.
Ouders kunnen, als altijd via Parro hun vragen stellen. Houd er rekening mee dat leerkrachten niet altijd direct kunnen antwoorden.

De juiste strategie hanteren
In de software kan in veel gevallen de strategie geraadpleegd worden. Als u uw kind wilt begeleiden, kijk dan zeker ook op de linkpagina's in de kolom Handig op deze pagina.

Soorten digitale software voor de kinderen
Voor alle kinderen is oefen- en verwerkingssoftware beschikbaar. De verwerkingssoftware is het lesmateriaal van het klassikale programma. De oefensoftware is ondersteunend daarin, om te oefenen met de aangeboden lessen van de verwerkingssoftware.

Let op: Er mag geen additionele software worden gedownload op de chromebooks van school.

Inloggen
Om bij de digitale software te komen die genoemd wordt in de weektaken moet worden ingelogd via een portaal. Dit kan op twee manieren. Het belangrijk dat de browser een flash-player plug-in ondersteunt. Het makkelijkst is Google Chrome te gebruiken als browser, aangezien die aanbiedt de plug-in toe te staan, zonder iets extra’s te hoeven installeren. Google Chrome is te downloaden via deze link.

Optie 1: Basispoort thuis, alle leerlingen

Pincode
Na inloggen wordt om een viercijferige code gevraagd, deze is uniek voor ieder kind. Via Parro zijn per klas de lijsten met deze codes gedeeld. Let op: deze codes zijn niet het wachtwoord dat moet worden ingevoerd onder het mailadres/gebruikersnaam!

Optie 2: Miloo, alleen groepen 5 t/m 8
De groepen 5 tot en met 8 zijn al meer bekend met het werken met de software, omdat zij dit in de klas ook dagelijks gebruiken op hun Chromebook. Zij loggen op school in via Miloo en willen dat wellicht thuis ook doen. Dat kan.

• Kies: portal.miloo.online   Inlog =  Let op !! Via de Windowsknop  Afbeeldingsresultaat voor windows teken
  • Login = mailadres van leerling (‘voornaamachternaam@schoolverenigingwolters.nl’)
  • Wachtwoord = dit hebben de kinderen zelf ingesteld.

Lukt het niet?
Log in via thuis.basispoort.nl óf stuur een mail of Parro bericht aan Bram, met verzoek het wachtwoord van Office365 van de betreffende leerling opnieuw in te stellen