Leerlingen  >  Groep 8 Info

Beleid Wolters t.a.v. afname Cito-toetsen
Beleid Wolters heroverwegen schooladvies
* Officiële site Centrale Eindtoets
Info lln. met speciale ondersteuningsbehoefte
* Welk VO-type past bij score Eindtoets
Toelichting Rapportage Eindtoets

Bizworld
* Informatiebrief ouders
Website Bizworld

Kaagweek

Praktische info Kaagweek

Musical

Kledinglijst
* Infobrief kleding

Alles op een rij
Op deze pagina vind je belangrijke schema's en informatie voor groep 8 overzichtelijk terug. In de linkerkolom staan alle belangrijke linkjes. Ook handig voor je ouders als ze die ene mail zo gauw niet kunnen vinden.

Praktisch
Om goed te starten in groep 8 heb je een aantal spullen nodig. In de linkerkolom staat daarom een link naar de pagina benodigdheden. Omdat er voor de groepen 8 zoveel extra's in het jaar is, hebben we een aparte planning voor jullie gemaakt. Die staat ook links in de kolom. En nu we toch lekker praktisch bezig zijn hebben we daar ook direct een linkje naar de huiswerkpagina toegevoegd. Want tussen al die evenementen door moet je natuurlijk wel gewoon huiswerk maken.

Bouscholtewerkstuk
Ieder schooljaar wordt tijd ingeroosterd voor de Bouscholteweken. Het doel is je te laten ontdekken hoe je door samen te werken een werkstuk kunt maken en presenteren met behulp van allerlei beschikbare middelen. In groep 8 presenteren jullie je bevindingen aan elkaar, aan de ouders en aan een jury.

Overstap naar het VO

Aan het eind van dit schooljaar verlaten jullie het Woltersnest. Dan vertrek je naar het VO.VO staat voor voortgezet onderwijs. Die grote stap willen we natuurlijk zo goed mogelijk begeleiden. We helpen je nadenken over welke school voor jou geschikt kan zijn. We bezoeken tijdens schooltijd enkele VO-scholen. En je krijgt een advies over welk type onderwijs je kunt gaan volgen. Hoe we tot dat advies komen, en welke data belangrijk zijn in het traject, lees je hier. Wil je weten hoe is om brugklasser te zijn, dan is een bezoekje aan deze pagina voor aanstaande bruggers zeer de moeite waard.

Adviesgesprekken
Jaarlijks in januari vinden de adviesgesprekken plaats. Samen met je ouders ga je met de juffen in gesprek. Zij vertellen je welke vorm van voortgezet onderwijs zij het beste bij jou vinden passen. Hiernaast tref je de uitgebreide toelichting over de gang van zaken tijdens het gesprek en een planning van de de exacte tijdstippen van de gesprekken.

VO-scholen
Speciaal voor leerlingen van groep 8 organiseren de VO-scholen Open Dagen. Dat is een mooie gelegenheid om te kijken of een school bij jou past. In de kolom hiernaast vind je een link naar het overzicht van alle Open Dagen in Den Haag. Ook vind je er een link naar de websites van alle VO-scholen in de buurt. De laatste link geeft een actueel overzicht van alle VO-scholen die nog plek hebben voor leerlingen om zich aan te melden in de tweede aanmeldperiode.

BOVO
De club in Den Haag die regelt dat de hele overstap eerlijk gebeurt, heet BOVO. BOVO heeft een folder gemaakt speciaal voor je ouders. Dus als ze vragen hebben, kan je ze wijzen op deze link: BOVO Folder voor ouders overstap VO

Centrale Eindtoets
Iedere basisschool neemt na 8 jaar een eindtoets af. Op Wolters kiezen wij voor De Centrale Eindtoets van het CvTE. Deze borduurt voort op de Cito Eindtoets die vroeger afgenomen kon worden. De Centrale Eindtoets toetst wat je in acht jaar hebt geleerd. Je hoeft er dus niet speciaal voor te leren. De Centrale Eindtoets bestaat uit de onderdelen Nederlandse taal en rekenen en uit het, niet verplichte onderdeel,  wereldoriëntatie. Er is veel informatie over de eindtoets beschikbaar. Als jij of je ouders meer wil weten, ga dan naar de kolom met weblinks. daar staat alles op een rij.

Bizworld
Eén van de superleuke projecten in groep 8 is Bizworld. In de Bizworld-week gaan jullie je eigen onderneming opzetten en in spelvorm ervaren hoe het is om je eigen bedrijf te hebben. Tijdens het project pas je theorie, zoals rekenen taal, toe in de praktijk. Daarnaast draagt het project bij aan vaardigheden als presenteren, samenwerken en creativiteit. In een team van zes leerlingen wordt een product ontworpen, een reclamecampagne gemaakt en worden de producten verkocht. Wil je meer weten over de Bizworld, klik dan op de weblink in de linkerkolom. Daar staat ook de informatiebrief voor ouders.

Kaagweek

Als afsluiting van de basisschooltijd gaan jullie aan het einde van het schooljaar op kamp. Je 'rugzak' met Wolters-bagage is inmiddels goed gevuld. Graag voegen wij daar nog wat nautische kennis, ervaring en een bak plezier aan toe. Daarom nemen we jullie mee naar de Kaag. Een linkje naar de praktische informatie over de Kaagweek vind je t.z.t. in de linkerkolom.

Musical
De komende maanden gaan we aan de slag voor het Eindspel. Samen gaan we op zoek naar jullie zang- dans- en acteertalenten. Het wordt een stuk dat jullie op je geheel eigen wijze ten tonele zullen brengen voor je mede-leerlingen en voor alle trotse ouders, opa's, oma's en oppassen. Groep 8A is op woensdag 26 juni 2019 aan de beurt en groep 8B op donderdag 27 juni 2019. De kinderen worden om 18.30 uur op school verwacht. De ouders om 19.00 uur. Veel plezier en toitoitoi!

Alles op een rij
Deze pagina is speciaal voor groep 8 gemaakt. Groep 8 is een bijzonder jaar. Het is het jaar waarin je toewerkt naar de overstap naar de middelbare school. Je gaat een eindtoets maken, een musical opvoeren en uitgebreid afscheid nemen van je basisschooltijd. Op deze pagina vind je belangrijke schema's en informatie voor groep 8 overzichtelijk terug. Ook handig voor je ouders als ze die ene mail zo gauw niet kunnen vinden.