Herinrichting schoolplein

donderdag 4 december 2014/Categorieën: Nieuws

Fijn op het plein
We krijgen een nieuw schoolplein. Hieronder leest u alles over de laatste ontwikkelingen. De urgentie om het plein grondig aan te pakken bleek andermaal toen wij onze leerlingen vroegen naar wat beter kan op Wolters: Klik hier voor het Filmpje

In de laatste WoltersWetensWaardigheden berichtten we u over het actieplan “Fijn op het Plein” en onze wens om een groen schoolplein te realiseren, met meer uitdaging voor onze leerlingen. Om dit mede mogelijk te maken, is door de pleincommissie een subsidieaanvraag ingediend bij Fonds 1818. We zijn verheugd u te kunnen melden, dat de startsubsidie voor het realiseren van de plannen is toegekend! House of Green begeleidt ons in de ontwerpfase en bij de uitvoering van het definitieve ontwerp.

Vanzelfsprekend vinden we de input van onze leerlingen heel belangrijk; zij moeten zich uiteindelijk “fijn op het plein” voelen. Vandaag hebben leerlingen uit de groepen 6 en 7 een workshop gevolgd onder leiding van House of Green, waarbij ze in groepjes een maquette hebben gebouwd van hun ideale schoolplein. Deze maquettes zijn vanaf morgen te bewonderen in de hal van de school. Foto's van hun ontwerpen staan in de Fotogalerij. Om alle leerlingen de kans te geven mee te denken over de herinrichting van het schoolplein, heeft er t/m vandaag een ideeënbus in de hal gestaan, waarin ze hun suggesties kwijt konden.

Inmiddels heeft de gemeente ons toegezegd, dat het gedeelte van het achterplein, waar de spelcoatings van de Johan Cruyff Foundation worden aangebracht, morgen en overmorgen bestraat zal worden (mits het weer het toelaat). We zullen u regelmatig op de hoogte houden van de ontwikkelingen!