Biebouders bedankt!

donderdag 16 april 2015/Categorieën: Nieuws

Graag zetten wij onze bieb-ouders hier op de website even digitaal in het zonnetje. Toen de gemeente Den Haag de bibliotheek Benoordenhout sloot en er geen werkbaar alternatief kwam, werden wij benaderd door Fenny Staverman, medewerkster van de Bibliotheek Bezuidenhout. Zij had wel een suggestie. En zo ontstond het Biebouderschap. Ouders van Wolters hebben zich opgeworpen als Bieb-ouder. Hun naam is bekend bij de bieb, waardoor zij 'gemachtigd' zijn om voor een periode van 6 weken 30 boeken voor een klas te lenen. Na zes weken halen zij de boeken op in de klas, brengen ze terug en nemen 30 nieuwe boeken mee. De bieb-boeken staan op school achter in de klas en worden veelvuldig gelezen door de kinderen. Daar zijn wij natuurlijk heel blij mee. Dankzij dit initiatief hebben de kinderen steeds actuele boeken in de klas, die aansluiten op hun interesses en leesniveau.
Niet alleen wij maar ook de bieb-medewerkers zijn blij. Vorige week ontvingen wij een mailtje van Fenny waarin ze aangaf hoe prettig de samenwerking met de ouders verloopt. Hoog tijd dus om deze ouders eens in het zonnetje te zetten. Bij dezen!