Home Aanmelden

Kiezen voor Wolters, is kiezen voor sfeer en kwaliteit. Wij verzorgen onderwijs op niveau en doen dat in een bijzonder prettige sfeer. Kiezen voor Wolters is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.

Team, ouders en leerlingen zijn nauw met elkaar verbonden en allen zeer betrokken bij de school en de ontwikkeling van de betrokkenen. Wolters is een school met een rijke historie. De school kenmerkt zich door de aanwezigheid van een breed onderwijskundig zorgteam ter ondersteuning van de leerkrachten en door de inzet van vakleerkrachten voor de bewegings- en expressievakken als drama, gymnastiek, muziek en beeldende vorming.

Onze kernwaarden Veiligheid, Plezier, Kwaliteit en Groei zijn leidend in ons beleid en bieden kaders voor een goede balans tussen hoofd en hart. Op Wolters is het fijn voor iedereen!

Aanmelden op Wolters

Schoolvereniging Wolters doet niet mee aan het stadsbrede systeem vanuit de gemeente. Wel volgen wij dezelfde aanmeldperioden als de gemeente. Om uw kind op Wolters aan te melden, vragen wij u onderstaand formulier in te vullen.

Aanmeldperioden
Voor schooljaar 2024-2025 gelden de volgende aanmeldperioden:

Uw kind is geboren in de periode:  Meld uw kind aan bij de school in de periode:

1 oktober 2020 tot en met 31 december 2020

18 december 2023 tot en met 12 januari 2024
1 januari 2021 tot en met 31 maart 2021  15 maart 2024 tot en met 2 april 2024
1 april 2021 tot en met 30 juni 2021  10 juni 2024 tot en met 1 juli 2024
1 juli 2021 tot en met 30 september 2021  16 september 2024 tot en met 30 september 2024

 Het is de aanmeldperiode van uw kind

Is uw kind 3 jaar en u heeft de brief van de gemeente gekregen dat u uw kind kunt aanmelden op een basisschool, dan kunt u bij Wolters via de knop 'Aanmelden driejarigen'.

Uw kind is vier jaar of ouder

Of als uw kind 4 jaar of ouder is, al ergens anders onderwijs volgt, en u wilt uw kind aanmelden voor onderwijs op Wolters, kunt u gebruik via de pagina ‘Aanmelden vierjarigen en ouder’ meer informatie over dit traject vinden.

Voorrangsregels

Bij het verdelen van de plaatsen wordt per aanmeldperiode de volgende set voorrangsregels gehanteerd:
- de aangemelde leerling heeft een broertje of zusje dat onderwijs volgt op Wolters
- de aangemelde leerling woont in postcodegebied: 2596 of 2597 of 2585 of 2587
- de aangemelde leerling is kind van een oud-leerling van Wolters
- de aangemelde leerling is kind van een medewerker van Wolters

Bij aanmelding, ongeacht het leerjaar, wordt ook gekeken naar eventuele zorgbehoeften van de aangemelde leerling en of wij die ondersteuning kunnen bieden.