Tropische temperaturen

dinsdag 13 september 2016/Categorieën: Nieuws

Het weer was prachtig de eerste drie lesweken. De zon knalde in spetterende kleuren genadeloos op ons platte dak en het klimaatsysteem werkte niet mee.
De leerkrachten improviseerden erop los om de kinderen bij de les te houden en van de kook te halen. Er was een waterfeest, er werd buiten gerekend en zelfs het tropenrooster werd ingezet.
De kinderen wier ouders het op zo korte termijn niet georganiseerd kregen om hun kind om 12 uur op te halen, hadden een heerlijke middag. Juf Rona en Marlies zetten allerlei leuke werkjes klaar voor kinderen die dat wilden.
Er werd in alle rust en met lekker veel aandacht voor het kind, gezellig geknutseld en gekleid. In een andere klas stond voor liefhebbers een Disneyfilm klaar. Terwijl meester Flip spontaan zat te jammen op het achterbalkon met een groepje leerlingen en wat juffen. De klanken klonken door het hele gebouw en lokten zodoende steeds meer leerkrachten en ook ouders naar het balkon. Zij kwamen hun kind halen, maar bleven nog even hangen om gezellig mee te zingen: "En we gaan nog niet naar huis...!!" Wat een mazzelaars, die achterblijvers!

Intussen lijkt het systeem weer op volle toeren te draaien. We hopen het, want dat zonnetje mag van ons nog weken blijven schijnen.

Op onze Facebookpagina staat een fragment van 'de balkonscène' met meester Flip.