Onderhoud achterplein

donderdag 23 februari 2017/Categorieën: Nieuws

Onze leerlingen spelen niet alleen op het eigen schoolplein. We maken ook veelvuldig gebruik van het zogenoemde achterplein en de speeltuin. Dat is gemeentegrond.

Samen met de Montessorischool, wier leerlingen ook gebruik maken van dit speelgebied, hebben we vorig jaar de coatings aan laten brengen.
Van de belijning wordt veelvuldig gebruik gemaakt door de kinderen. Helaas is dat niet altijd mogelijk, want na een regenbui staat het plein blank. De reden: de put op het plein is niet aangesloten op de riolering. Ook viel de laatste tijd op dat de prullenbakken minder vaak geleegd werden en het groen minder bijgehouden werd.

Afgelopen week was er overleg met de gemeente, de wijkvereniging en de directeuren van de scholendriehoek en is afgesproken dat zowel de speeltuin, als het trapveld grondig worden aangepakt in de krokusvakantie. De put wordt aangesloten op het riool, de zandbak krijgt een  make-over en de ondergrond van de speeltoestellen wordt vernieuwd. Daarnaast wordt de frequentie van het periodiek onderhoud opgevoerd.

Ook ons eigen plein wordt deze vakantie overigens weer onderhouden door de firma Heijbers/Verkleij.
Na de vakantie kan er dus weer volop gespeeld worden.