Ockje Tellegen bedankt!

zaterdag 11 februari 2017/Categories: Verslag

Tussen alle campagneactiviteiten door, wist Tweede Kamerlid Ockje Tellegen de afgelopen tijd voor zowel onze allerjongsten als onze alleroudsten tijd te maken.

In het kader van de voorleesdagen kwam zij voorlezen aan onze groep 1 leerlingen. Super! Als je erbij was dan wist je wat voorlezen voor een kind kan betekenen; 50 neusjes dezelfde kant op, 50 koppies in de ban van De Kleine Walvis

Niemand twijfelt aan het belang van geletterdheid en geletterdheid begint bij voorlezen. Ockje wist te boeien van begin tot eind. Wat fijn voor die kindertjes. En nu? Op naar de bieb of boekwinkel en daarna heerlijk samen lezen.

Tweede Kamer
Niet alleen de allerkleinsten kregen Ockjes onverdeelde aandacht, ook alle leerlingen van groep 8 kwamen aan bod. Beide groepen waren afgelopen week uitgenodigd de Tweede Kamer te bezoeken en kregen daar een uitgebreide rondleiding en uitleg van Ockje over ons democratisch bestel; een waardevolle les in het kader van goed burgerschap.

Het minste dat wij als school konden doen is een bloemetje sturen als dank. Dat hebben we dus gedaan!