Landelijke acties in het PO

donderdag 16 november 2017/Categories: Nieuws

In de media zijn nieuwe acties in het PO aangekondigd: Als in de week van 5 december géén 1,4 miljard voor het PO op tafel ligt, zal op 12 december opnieuw landelijk gestaakt worden voor de toekomst van het onderwijs.

Doet Wolters mee aan deze actie?
Staken is een recht en een persoonlijke beslissing van elke werknemer. Wij hebben alle medewerkers die op dinsdag werken, gevraagd of zij aan deze vervolgstap mee willen doen. Een paar collega’s hebben dit keer aangegeven niet te willen staken. Omdat veruit de meeste collega’s die op dinsdag werken, hebben laten weten gehoor te geven aan de oproep van het PO-front, is het organisatorisch niet mogelijk de school die dag open te houden.

Dit betekent dat de school, áls het gesprek met minister Slob niets oplevert, gesloten zal zijn op dinsdag 12 december.

Onderbouwing
Wilt u weten waarom acties zijn aangekondigd, lees dan het manifest van de actiegroep PO in actie
 waar leraren zich via social media in hebben verenigd.

Hier leest u dat ook de PO-raad, de koepel van schoolbesturen, zich weer aansluit bij het standpunt van PO in Actie. Samen met de actiegroep en de vakbonden vormen zij het PO-front.

Wij vragen om uw steun en begrip en hopen van harte dat onze noodkreet gehoord wordt.

Wij voelen ons gesteund door de hartverwarmende reacties die we krijgen en zijn het bestuur dankbaar dat zij wederom hun steun voor de actie hebben uitgesproken.