Klaar met de Eindtoets!

woensdag 25 april 2018/Categories: Nieuws

Vandaag was de laatste afnamedag van de Eindtoets. Deze wordt afgenomen met als doel een onafhankelijk advies te bieden ter vergelijking met het reeds afgegeven schooladvies op basis waarvan de kinderen reeds geplaatst zijn op de verschillende VO-scholen. Ook is het voor ons een belangrijke bron voor zelf-evaluatie en kwaliteitsbewaking.

Vorige week heeft groep 8A de toets gemaakt en deze week was 8B aan de beurt.

De toets is digitaal afgenomen  met als voordeel dat deze adaptief kan zijn.

Bij adaptief toetsen stemt het niveau van de toets zich tijdens het toetsen af op het niveau van de leerling. Wanneer een leerling een opgave afrondt, selecteert het systeem een volgende meest passende opgave (of set van opgaven). De selectie van opgaven gebeurt dus tijdens de afname, maar wel vanuit een database die eerder is samengesteld.

De kinderen hebben in alle rust en goed gefocust gewerkt De juffen hebben zich als moederkloekjes over de kinderen ontfermd. Ook dat was bijzonder mooi om te zien. Groep 8A had vorige week een welverdiend en superleuk cito-feest. 8B gaat vanavond los. Wij zijn trots op alle kinderen.