Jong ontmoet oud

donderdag 24 november 2016/Categorieën: Verslag

Vrijdagochtend zijn wij met groep 5 bij de bewoners van woon- zorgcentrum Oostduin op bezoek geweest

Oorspronkelijk stond er een herfstwandeling gepland, maar dat bleek toch lastig te organiseren. Natascha had een leuke, vervangende, activiteit bedacht. De kinderen zijn met de bewoners herfstgordijnen gaan knutselen. De activiteit was voor de kinderen goed te doen. Er werd goed voor onze kinderen gezorgd (eten en drinken), heel vriendelijk personeel. We zijn iets langer dan een uur gebleven, dat was niet te kort, niet te lang.

Het ijs was snel gebroken, tussen Nout en een sportieve, oudere meneer, die hem vertelde dat hij vorig jaar nog de Elfstedentocht geschaatst had.

Eén heer op leeftijd vond het wel heel apart, dat juf Steffie moeder was van wel 28 kinderen en vroeg vol bewondering: ‘Kind, hoe dóe je dat?’  Een ander wist stellig te vertellen dat hij 23 was. Geen leerling die daaraan twijfelde. It's all in the eye of the beholder.

Het was een bijzonder geslaagde ochtend. Wat mooi om te zien, hoe twee werelden zo moeiteloos mengen.