Intussen in groep 6

dinsdag 22 november 2016/Categorieën: Verslag

In leerjaar 6 zitten ze bepaald niet stil. Er was een Bouscholteproject over kunst. Julie schreef een verslag hierover. Ook werden heel knap de eerste typdiploma's behaald.

Na weken de lesdag gestart te zijn met oefenen tot de vingers krampten, zijn de eerste drie diploma's in groep 6A binnen. Al onze leerlingen doorlopen in leerjaar 6 een erkende typcursus. Bij het goed afleggen van het examen, ontvangen de kinderen een heus diploma dat indruk zal maken op eenieders CV.
Halverwege het schooljaar wordt gewisseld en is groep 6B aan de beurt

Verslag Bouscholteweek van Julie

De bouscholte week ging over kunst. We hebben veel geleert over de kunst en we hebben ook geleert om naar kunst te kijken. We hebben over verschillende schilders gehad zoals: Vincent van Gogh, Rembrandt van Rijn, Leonardo da Vinci, Jeronimus Bosch en nog veel meer andere schilders.

We gingen met groepjes werken met 6a en 6b door elkaar dit was het eerste jaar bij bouscholte dat 6a en 6b met elkaar gingen werken bij bouscholte maar dat was wel heel leuk. We hebben over verschillende stijlperiodes zoals : de renaissance, de barok , impressionisme en als aller laatst hebben we het over de moderne kunst gehad.

We moesten elke keer een presentatie maken en daar moest een inhoudsopgave en een stukje over de stijlperiode en een beeldanalyse en een voorwoord en een nawoord in staan.

We gingen ook nog tekenen en verven we gingen de lucht van de sterenacht verven en de moeder van Mandy kwam ons daar mee helpen. En het was een hele leuke week

Tip: A
Achter het slot staan heel veel; foto's van de Bouscholteweek van leerjaar 6.