Intussen in groep 1A

maandag 5 oktober 2015/Categories: Verslag

Terwijl half onderwijsland zich de afgelopen weken boog over de voors en tegens van computers in de klas, werd in groep 1 belangrijk wetenschappelijk onderzoek verricht. We haalden bijvoorbeeld wat slakken de klas in en onderzochten hoe zij zich bewegen.

Hiermee deden de kinderen niet alleen de broodnodige kennis van zaken op, ook riep het onderzoek vragen van welhaast filosofische aard op, zoals: Wat is snel? Wie is snel?  Ben ik nou zo snel of is die slak nou zo langzaam? Is de slak thuis? Waar is thuis? Wat is thuis? Enzovoorts, enzovoorts.

Ook maakten we zelf-geperste druivensap om te bepalen of het lekkerder is als je het zelf mag maken. De meningen liepen uiteen van jammie tot gadver en alles wat daar tussen zit. We leerden dat eigengemaakt sap heel anders smaakt en dat Albert Heijn om de hoek zit en dat die pakken die ze daar verkopen hele mooie kleurtjes hebben die wij dan graag weer willen kopen. Dat noemen we reclame, maar dat is voor een volgende les!

In de Fotogalerij achter de inlog staan nog veel meer prijsfoto's van de kanjers van 1A