Gymkleding lenen

donderdag 3 december 2015/Categories: Toelichting

Ieder kind vergeet weleens wat. Zo gebeurt het nog wel eens dat kinderen hun gymtas vergeten mee te nemen. Als daar tijd voor is, zal de leerkracht de leerling even naar papa of mama laten bellen om de tas alsnog te brengen. Als dat niet lukt, kan de leerling niet mee gymmen die les.

In het verleden werd nog weleens geleend van vriendjes uit een andere groep. Helaas gebeurde het te vaak dat die spullen dan onvolledig, te laat  of niet teruggegeven werden. Ook raakte er nog weleens iets zoek. Daarom hebben wij enige jaren geleden al besloten dat lenen van gymkleding niet is toegestaan.

De leendrift neemt de laatste tijd weer toe en sommige kinderen vinden het moeilijk om nee te zeggen als iemand iets komt lenen. De leerkrachten zullen daarom de afspraak dat er op Wolters geen gymkleding van elkaar geleend mag worden, nog eens onder de aandacht brengen in de klas. Ook is het niet de bedoeling dat iets uit de gevonden voorwerpen mand geleend wordt.

Wij hopen op het begrip van ouders in dezen en dat zij hun kinderen helpen herinneren hun gymtas mee  te nemen op de gymdagen.