Geen gewone maandag

maandag 16 november 2015/Categorieën: Verslag

Vandaag was geen maandag als alle andere. De ene leerling kwam de school binnen vol van de sinterklaasperiode die is aangebroken. De andere leerling kreeg die beelden van de aanslagen in Parijs maar niet uit het hoofd.

In de ene groep liepen de kinderen met een veelheid aan vragen over terrorisme de klas in, terwijl de kinderen in de andere groep stralend vertelden over het handje pepernoten dat ze van Piet hadden gekregen en met geen woord gerept werd over het verre Parijs.
Onze groepsleerkrachten hebben aan beide onderwerpen ruimte gegeven in de dosering waar die groep om vroeg. Om twaalf uur was het plein leeg en werd in de groepen in min of meerdere mate een minuut stilte in acht genomen.
Intussen is aan de kinderen uitgelegd dat Sint, als hij in de buurt is, graag bij ons logeert en dat er daarom een bed in de hal staat voor hem. De school is in gezellige sint-sferen gebracht door teamleden en ouders uit de evenementencommissie, waarvoor veel dank. De groepen 5 t/m 8 trekken vanmiddag al lootjes i.p.v. volgende week, zodat ze meer tijd hebben hun surprises uit te denken en in elkaar te zetten.
Nee, het was geen maandag als alle andere. Maar ook op deze dag werd er hoofdzakelijk gewoon gewerkt en gespeeld, als altijd.
Gelukkig wel!

Tot slot een linkje naar het artikel Praten over Parijs van de website ouders.nl