Foto's op sociale media

vrijdag 4 november 2016/Categorieën: Toelichting

Zoals in de schoolgids wordt aangegeven komt het weleens voor dat wij een enkele foto van leerlingen op Facebook of het niet afgeschermde deel van onze website plaatsen bijvoorbeeld in deze nieuwsbrief.

De kinderen staan niet met naam vermeld, er worden geen close-ups gebruikt en de foto’s worden altijd gescreend door een directielid. Wij krijgen veel positieve reacties op  de website en ons gebruik van sociale media en blijven dit ook in de toekomst graag inzetten. Als u bezwaar heeft dat wij beelden van uw kinderen hiervoor gebruiken, kunt u dit doorgeven aan ons. Wij zullen er dan zorg voor dragen dat onze medewerkers geen beelden voor het slot plaatsen. Er is een social-mediaprotocol voor alle betrokkenen bij de school. Wij kunnen niet altijd voorkomen dat ouders een foto of filmpje plaatsen op social-media. Komt u iets tegen dat vragen oproept, neem vooral contact op met betrokkenen. Zo kunnen we in alle redelijkheid met elkaar in gesprek blijven over wat onze fatsoensnorm is en hoe we omgaan met sociale media.