Aanmelden  >  Aanmelding groep 1

Aanmelden voor groep 1
Kinderen kunnen, conform de wet op Primair Onderwijs vanaf de leeftijd van 3 jaar worden aangemeld.

Bezoek de school

Als u van plan bent aan te melden, dan geniet het onze voorkeur dat u de school een keer bezocht hebt, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken.

Het is uiteraard altijd mogelijk een afspraak te maken voor een kennismaking en/of rondleiding. Hiervoor kunt u contact opnemen met de administratie: 070 - 324 26 30

Uw kind is nog geen 3 jaar
U kunt direct aangeven serieus belangstelling te hebben voor toekomstige aanmelding. Dat kan door u op te geven voor de lijst van belangstellenden middels dit BELANGSTELLENDENFORMULIER.
Door plaatsing op deze lijst verzekert u zich ervan dat u tijdig alle informatie ontvangt om uw kind op Wolters aan te kunnen melden. Wij op onze beurt kunnen een betere inschatting maken hoeveel leerlingen met voorrang zijn aangemeld en of er sprake zal zijn van overaanmelding. Uiteraard zullen wij u daar goed over informeren.
Via de link kunt u het formulier openen. Let op: Zorg dat u het eerst downloadt en opslaat op uw eigen PC voordat u het digitaal invult. Daarna kunt u het mailen naar administratie@schoolverenigingwolters.nl
Als uw gegevens verwerkt zijn in de lijst, ontvangt u een unieke code die u kunt vermelden als u contact met de school heeft. Aanmelding op de lijst verplicht u tot niets.

Uw kind is 3 jaar of ouder
Is uw kind 3 jaar, dan kunt u aanmelden met het AANMELDFORMULIER . Via de link kunt u het formulier openen. Let op: Zorg dat u het eerst downloadt en opslaat op uw eigen PC voordat u het digitaal invult. Daarna kunt u het mailen naar administratie@schoolverenigingwolters.nl
Kinderen die vier jaar worden na 1 juni, worden pas in het nieuwe schooljaar toegelaten.

Aanmeldperioden
Aan de hand van het vakantierooster wordt jaarlijks aangegeven in welke 4 weken de aanmelding kan plaatsvinden en wanneer het proces van loting/matching is gerealiseerd en met de ouders wordt gecommuniceerd over de toelating.

Ter voorkoming dat er voor oudere 3-jarigen nog wel plaats is maar voor 3-jarigen die later in het jaar jarig zijn geen plaats meer is, werkt Wolters met aanmeldperioden:

Voor het schooljaar 2019 – 2020 kunnen kinderen worden aangemeld in de volgende aanmeldperioden:
   1e aanmelding: Kinderen die 3 jaar worden van oktober t/m december van 10 tot en met 21 december 2018
   2e aanmelding: Kinderen die 3 jaar worden van januari t/m maart van 18 tot en met 29 maart 2019
   3e aanmelding: Kinderen die 3 jaar worden van april t/m juni van 17 tot en met 28 juni 2019
   4e aanmelding: Kinderen die 3 jaar worden van juli t/m september van 16 tot en met 30 september 2020

Voorrang
Wij hanteren de volgende voorrangsregels op Wolters:
- de aangemelde leerling heeft een broertje of zusje dat onderwijs volgt op Wolters
- de aangemelde leerling woont in postcodegebied: 2596 of 2597 of 2585 of 2587
- de aangemelde leerling is kind van een oud-leerling van Wolters
- de aangemelde leerling is kind van een medewerker van Wolters

Stadsbreed systeem - let op!
Veel basisscholen in Den Haag zijn overgegaan op een stadsbreed toelatingssysteem. Dit betekent dat het aanmelden en het toedelen van de plaatsen op die deelnemende scholen centraal geregeld is. Alle ouders wonend in Den Haag ontvangen daarover t.z.t. een informatiebrief van de gemeente Den Haag.

Schoolvereniging Wolters kiest ervoor niet mee te doen aan dit systeem.

Dat betekent dat u uw kind rechtstreeks op Wolters aan kunt melden, naast het gemeentelijke systeem waaraan u ook nog deel kunt nemen.

Aanmelden voor groepen 2 t/m 8
Klik HIER

Uw kind is 3 jaar of ouder
Is uw kind 3 jaar, dan kunt u aanmelden met het AANMELDFORMULIER dat u via de link kunt downloade